Skip to main content
Home
Initiatiefnemers
Onderzoek
Nieuws
NMO Algemeen
NMO Mediatrends
NMO Printonderzoek
NMO Consumentenonderzoek
NMO Luisteronderzoek
NMO Kijkonderzoek
NMO Online Bereiksonderzoek
NMO OOH
NMO Crossmedia
Werken bij
English
Contact
Home
Initiatiefnemers
Onderzoek
Nieuws
NMO Algemeen
NMO Mediatrends
NMO Printonderzoek
NMO Consumentenonderzoek
NMO Luisteronderzoek
NMO Kijkonderzoek
NMO Online Bereiksonderzoek
NMO OOH
NMO Crossmedia
Werken bij
English
Contact
Nieuws
Luistercijfers week 18-21 (2023)
31 mei 2023
Klik hier voor de luistercijfers van week 18 t/m 21 2023.
NMO Luisteren en simulcast
03 mei 2023
Voor het NMO Luisteronderzoek registeert de MediaCell+ app welke radiozender in de omgeving van een panellid aan staat. De registratie in de app vi...
NMO publiceert Mediatrends 2022
22 maart 2023
Deze week publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de tweede editie van NMO Mediatrends. Dit onderzoek is een belangrijke bron van informatie...
Eerste publicatie NMO Luisteronderzoek
01 februari 2023
AUDIOMARKT STAPT OVER OP NIEUWE MEETMETHODE Op 1 februari 2023 is de eerste publicatie van het volledig vernieuwde luisteronderzoek openbaar gemaa...
Transitie-index NMO Luisteronderzoek
21 december 2022
Om gebruikers van de luistercijfers inzicht te geven in de verschillen tussen het nieuwe en het oude luisteronderzoek introduceert NMO de ‘Tr...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2022-III
01 december 2022
Op donderdag 1 december 2022 zijn de bereiksresultaten van NPMM 2022-III (NMO Print & Merken Monitor 2022-III) gepubliceerd. Deze publicatie be...
Eerste volledige NMO-dataset is een feit
29 september 2022
Nadat eerder Mediatrends 2021 werd gepresenteerd en het eerste kwartaal printbereik, kwam deze maand het eerste volledige jaar van de nieuwe ‘NMO P...
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan Nationaal Media Onderzoek leiden
30 augustus 2022
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en ...
NMO kiest Nielsen voor uitvoering van crossmedia monitoring
04 augustus 2022
Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen (NYSE: NLSN) kondigen vandaag een vijfjar...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2022-I
12 juli 2022
Op dinsdag 12 juli 2022 zijn de bereiksresultaten van NPMM-DGM 2022-I (NMO Print & Merken Monitor – Doelgroep Monitor 2022-I) gepubliceerd. Dez...
NMO start tender voor integratie bereiksonderzoeken
12 juli 2022
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en ve...
NMO Summer Update
11 juli 2022
Op 7 juli vond de NMO Summer Update plaats. Hoe gaat het Nederlandse mediabereiksonderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luiste...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2021-IV
07 april 2022
Op donderdag 24 maart 2022 zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2021-IV (NPMM 2021-IV) gepubliceerd. Deze publicatie bevat ...
NMO Mediatrends 2021 beschikbaar
05 maart 2022
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft voor het eerst “NMO Mediatrends” gepubliceerd. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Stan...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2021-III
06 december 2021
De eerste publicatie onder de vlag van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een feit. Op maandag 6 december 2021 zijn de bereiksresultaten van NM...
Crossmediaal inzicht in gedrag mediagebruiker, op een veilige manier
28 juni 2021
In het Cross Media Café ‘Media en bereik: datazaken’ van 22 juni ging moderator Monique van Dusseldorp in gesprek met verschillende organisaties ov...
Crossmediale monitoring en rapportage van content en reclame
18 mei 2021
De organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland publiceren gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Na...
Brede lancering NMO
19 april 2021
Afgelopen donderdag vond de lancering plaats van het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek NMO. Het Nationaal Media Onderzoek - zoals het onderzoe...
Nationaal Media Onderzoek gaat van start
31 maart 2021
Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zett...
Onderzoek brengt kijken, lezen en luisteren samen
02 juli 2018
Op 2 juli 2018 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en u...