Nieuws

31 maart 2021

SKO, NLO, NOM en VINEX besluiten tot integrale samenwerking in bereiksonderzoek

Nationaal Media Onderzoek gaat van start

Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de nieuwe naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder worden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.

Persbericht - NMO gaat van start

NMO

2 juli 2018

Publicatie eisenpakket nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

Onderzoek brengt kijken, lezen en luisteren samen

Op 2 juli 2018 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en uitvoering van een nieuw mediabereiksonderzoek. Hiermee is Nederland het eerste land in de wereld waarin een tender wordt gestart voor een crossmediaal bereiksonderzoek. Dit onderzoek gaat het 'kijken', 'lezen' en 'luisteren' naar/van media en reclame via alle beschikbare kanalen, online en offline, samenbrengen.

De RfP moet leiden tot een nieuwe, gezamenlijke standaard voor het meten en rapporteren van bereik van media en reclame. Meer informatie vind je in onderstaand persbericht.

Publicatie eisenpakket nieuw crossmediaal bereiksonderzoek

TMAM RfP

© 2021 Nationaal Media Onderzoek | Privacy Statement