In het Cross Media Café ‘Media en bereik: datazaken’ van 22 juni ging moderator Monique van Dusseldorp in gesprek met verschillende organisaties over nieuwe mogelijkheden rondom het verzamelen van data. Een van de grootste ontwikkelingen in het medialandschap de afgelopen jaren, is het gebruik van data. De mediabranche is op zoek naar nieuwe manieren om data te verzamelen, zonder daarbij de privacy van consumenten te hoeven schenden.
Sjoerd Pennekamp, directeur van Stichting KijkOnderzoek was te gast om meer te vertellen over de manier waarop het Nationaal Media Onderzoek (NMO) omgaat met gebruikersdata en waarom bij deze nieuwe manier van dataverzameling de privacy van de mediagebruiker gewaarborgd is.
Bekijk alle highlights van het Cross Media Café ‘Media en bereik: datazaken’ van 22 juni.
Cross Media Cafés
In samenwerking met het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, organiseert Media Perspectives gedurende het jaar diverse Cross Media Cafés. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar de nieuwste ontwikkelingen worden gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie.