Skip to main content

NMO Online - Inleiding


Nederland beschikt sinds 2004 over bereiksonderzoek voor websites en apps, destijds opgestart door de Stichting Internetreclame (SIR, later STIR) waarin de online-exploitanten zich verenigden ten behoeve van betrouwbare internet-bereikscijfers. Sinds 2017 worden de online bereikcijfers gerapporteerd vanuit het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO), onder aanvoering van de Vereniging van Internetexploitanten (VINEX). NOBO krijgt nu een waardige opvolger met ‘NMO Online’.

NMO Online geeft uitgebreid inzicht in niet alleen het gebruik van websites en apps, maar -op termijn en audiostreams en allerlei andere vormen van online content.

Het internet is in vergelijking met televisie, radio, print en out of home veruit het meest complexe mediumtype om te meten. Dat vraagt om een aanpak die daarmee kan omgaan, toekomstbestendig is én gebruik maakt van nieuwe mogelijkheden die de verschillende digitale databronnen ons bieden.

Lees verder over NMO Online via de onderdelen in het menu.