Skip to main content
Home
Onderzoek
NMO Kijken
NMO Luisteren
NMO Lezen
NMO Online
Cijfers
Nieuws
NMO Algemeen
NMO Kijken
NMO Luisteren
NMO Lezen
NMO Online
NMO (D)OOH
NMO Crossmedia
NMO Mediatrends
NMO Doelgroepen
Over NMO
Team
Bestuur
Kamers
Werken bij
Persmap
English
Contact
Home
Onderzoek
NMO Kijken
NMO Luisteren
NMO Lezen
NMO Online
Cijfers
Nieuws
NMO Algemeen
NMO Kijken
NMO Luisteren
NMO Lezen
NMO Online
NMO (D)OOH
NMO Crossmedia
NMO Mediatrends
NMO Doelgroepen
Over NMO
Team
Bestuur
Kamers
Werken bij
Persmap
English
Contact
Nieuws -
NMO Mediatrends
Statement NMO-bestuur m.b.t. nieuwe rapportageregels NMO Kijkonderzoek
Development
Op verzoek van RTL, Talpa en NPO heeft het Bestuur van het Kijkonderzoek besloten alleen de definitieve kijkcijfers (inclusief uitgesteld kijken to...
Meting Grand Prix Radio aangepast
Development
De meting van de radiozender Grand Prix Radio is aangepast zodat de kans op false positives in de rapportage verkleind wordt. De aanpassing geldt v...
Maandag 28 augustus start het vernieuwde NMO Kijkonderzoek. Wat gaat er precies gebeuren?
Development
Maandag 28 augustus start de officiële meting van het vernieuwde NMO Kijkonderzoek. De uitvoering van het kijkonderzoek is in handen van onderzoeks...
Het nieuwe NMO Kijkonderzoek beweegt mee met hoe Nederland anno 2023 televisiekijkt
Development
Het nieuwe NMO Kijkonderzoek beweegt mee met hoeNederland anno 2023 televisiekijkt Gefaseerde introductie naar een completer beeld va...
NMO to release ‘total video’ audience data with enhanced insights into what people watch
Development
New service powered by upgraded technology and a larger panel supplied by Kantar Media. The release of data from the Netherland’s new NMO Kijkonde...
Nieuwe publicatie: NMO publiceert NPM-DGM 2023-I
Development
Op donderdag 27 juli publiceert NMO (Nationaal Media Onderzoek) NPM-DGM 2023-I (NMO Print Monitor - Doelgroep Monitor 2023-I), met daarin nieuwe pr...
Persbericht: Veranderend kijkgedrag leidt tot nieuwe publicaties
Development
Eind augustus start de eerste officiële meting van het vernieuwde NMO Kijkonderzoek. De eerste publicatie zal een week later verschijnen. NMO sorte...
Kijk de NMO Summer Update terug
Development
Kijk de NMO Summer Update terug In de NMO Summer Update schuiven de onderzoekers aan tafel bij Frans Kok en Patricia Sonius om je op de hoogte te s...
Kijk het webinar 'Alles over het vernieuwde kijkonderzoek' terug
Development
Kijk het webinar 'Alles over het vernieuwde kijkonderzoek' terug Op dinsdag 11 juli praatten Patricia Sonius (directeur onderzoek NMO), Jikke Romij...
Alle luistercijfers in één tool
Development
Deze week heeft het NMO Luisteronderzoek een nieuwe stap gemaakt in de distributie van de wekelijkse luistercijfers. Voorheen werden deze cijfers e...
Luistercijfers week 22-25 (2023)
Development
Klik hier voor de luistercijfers van week 22 t/m 25 2023.
NMO Luisteren en simulcast
Development
Voor het NMO Luisteronderzoek registreert de MediaCell+ app welke radiozender in de omgeving van een panellid aan staat. De registratie in de app v...
NMO publiceert Mediatrends 2022
Development
Deze week publiceert het Nationaal Media Onderzoek (NMO) de tweede editie van NMO Mediatrends. Dit onderzoek is een belangrijke bron van informatie...
Eerste publicatie NMO Luisteronderzoek
Development
AUDIOMARKT STAPT OVER OP NIEUWE MEETMETHODE Op 1 februari 2023 is de eerste publicatie van het volledig vernieuwde luisteronderzoek openbaar gemaa...
Transitie-index NMO Luisteronderzoek
Development
Om gebruikers van de luistercijfers inzicht te geven in de verschillen tussen het nieuwe en het oude luisteronderzoek introduceert NMO de ‘Tr...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2022-III
Development
Op donderdag 1 december 2022 zijn de bereiksresultaten van NPMM 2022-III (NMO Print & Merken Monitor 2022-III) gepubliceerd. Deze publicatie be...
Eerste volledige NMO-dataset is een feit
Development
Nadat eerder Mediatrends 2021 werd gepresenteerd en het eerste kwartaal printbereik, kwam deze maand het eerste volledige jaar van de nieuwe ‘NMO P...
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan Nationaal Media Onderzoek leiden
Development
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en ...
NMO kiest Nielsen voor uitvoering van crossmedia monitoring
Development
Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen (NYSE: NLSN) kondigen vandaag een vijfjar...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2022-I
Development
Op dinsdag 12 juli 2022 zijn de bereiksresultaten van NPMM-DGM 2022-I (NMO Print & Merken Monitor – Doelgroep Monitor 2022-I) gepubliceerd. Dez...
NMO start tender voor integratie bereiksonderzoeken
Development
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en ve...
NMO Summer Update
Development
Op 7 juli vond de NMO Summer Update plaats. Hoe gaat het Nederlandse mediabereiksonderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luiste...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2021-IV
Development
Op donderdag 24 maart 2022 zijn de bereiksresultaten van NMO Print & Merken Monitor 2021-IV (NPMM 2021-IV) gepubliceerd. Deze publicatie bevat ...
NMO Mediatrends 2021 beschikbaar
Development
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft voor het eerst “NMO Mediatrends” gepubliceerd. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Stan...
Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2021-III
Development
De eerste publicatie onder de vlag van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een feit. Op maandag 6 december 2021 zijn de bereiksresultaten van NM...
Crossmediaal inzicht in gedrag mediagebruiker, op een veilige manier
Development
In het Cross Media Café ‘Media en bereik: datazaken’ van 22 juni ging moderator Monique van Dusseldorp in gesprek met verschillende organisaties ov...
Crossmediale monitoring en rapportage van content en reclame
Development
De organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland publiceren gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Na...
Brede lancering NMO
Development
Afgelopen donderdag vond de lancering plaats van het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek NMO. Het Nationaal Media Onderzoek - zoals het onderzoe...
Nationaal Media Onderzoek gaat van start
Development
Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zett...
Onderzoek brengt kijken, lezen en luisteren samen
Development
Op 2 juli 2018 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor de opzet en u...