Nederland beschikt sinds 2004 over bereiksonderzoek voor websites en apps, destijds opgestart door de Stichting Internetreclame (SIR, later STIR) waarin de online-exploitanten zich verenigden ten behoeve van betrouwbare internet-bereikscijfers. Sinds 2017 worden de online bereikscijfers gerapporteerd vanuit het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO), onder aanvoering van de Vereniging van Internetexploitanten (VINEX). NOBO krijgt nu een waardige opvolger met ‘NMO Online’.
NMO Online geeft uitgebreid inzicht in het gebruik van websites en apps, en -op termijn ook in allerlei andere vormen van online content.
Het internet is in vergelijking met televisie, radio, print en out of home het meest complexe mediumtype om te meten. Dat vraagt om een aanpak die daarmee kan omgaan, toekomstbestendig is én gebruik maakt van nieuwe mogelijkheden die de verschillende digitale databronnen ons bieden.
Ontdek meer over NMO Online door de secties in het menu te verkennen, de bijgevoegde brochure hieronder te lezen, of de video te bekijken.