Skip to main content

Onderzoek

Intro

In het Nationaal Media Onderzoek (NMO) werken de onderzoeksbureaus Kantar en Ipsos nauw samen aan het geïntegreerde mediabereiksonderzoek voor het meten en rapporteren van lezen, luisteren, kijken en online gedrag. Daarnaast wordt het bereiksonderzoek voor buitenreclame onder auspiciën van NMO uitgevoerd. 

Jaarlijks verschijnt ook het rapport NMO Mediatrends. Dit onderzoek is een belangrijke bron van informatie als het gaat om het bezit en gebruik van de vele devices en consumptie van mediacontent. Het is ook de basis voor de samenstelling en weging van de doelgroepen in de NMO-onderzoeken waar specifiek panels worden gebruikt.

Op termijn verschijnen er crossmedia datasets, die gebaseerd zijn op de afzonderlijke onderzoeken voor kijken, lezen, luisteren, onlinen en (D)OOH. 

Klik op onderstaande iconen om meer te lezen over de onderzoeken van NMO. 


Video animatie

In deze video animatie worden de onderdelen kijken, luisteren, lezen, online en crossmedia stap-voor-stap uitgelegd. Een Engelse versie van de video is beschikbaar op deze pagina