Initiatiefnemers

Over NLO

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) is sinds 2012 verantwoordelijk voor het onderzoek naar het radioluistergedrag van de Nederlandse bevolking en de rapportering daarvan. NLO is een Joint Industry Committee waarin de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), het Radio Advies Bureau (RAB), het Platform Media Adviesbureau (PMA) en de bond van adverteerders (BVA) samenwerken.

Over NOM

Stichting NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) is sinds 2001 verantwoordelijk voor het leveren van bereikscijfers voor dagbladen, magazines en huis-aan-huiskranten in Nederland. Tegenwoordig is de doelstelling verbreed naar het in kaart brengen van het totaal lezen (het bereik) van mediamerken van nieuwsmedia en magazines, ongeacht het platform waarop content wordt verspreid. De participanten van NOM zijn: NDP Nieuwsmedia (NDP), Magazine Media Associatie (MMA), Platform Media Adviesbureaus (PMA) en de bond van Adverteerders (BVA).

Over SKO

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is sinds 2002 verantwoordelijk voor het
onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking. SKO draagt zorg voor de rapportering en de controle van de kijkcijfers en voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek. In SKO zijn de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), Screenforce (TV-marketingcentrum), het Platform Media Adviesbureau (PMA) en de bond van adverteerders (BVA) vertegenwoordigd.

Over VINEX

VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is sinds 2015 opdrachtgever van het online bereiksonderzoek in Nederland (NOBO). VINEX is een initiatief van vooraanstaande publishers, die streven naar transparantie en uniformiteit in de Nederlandse online (advertentie-)markt.

Over NLO

Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) is sinds 2012 verantwoordelijk voor het onderzoek naar het radioluistergedrag van de Nederlandse bevolking en de rapportering daarvan. NLO is een Joint Industry Committee waarin de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), het Radio Advies Bureau (RAB), het Platform Media Adviesbureau (PMA) en de bond van adverteerders (BVA) samenwerken.

Over NOM

Stichting NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) is sinds 2001 verantwoordelijk voor het leveren van bereikscijfers voor dagbladen, magazines en huis-aan-huiskranten in Nederland. Tegenwoordig is de doelstelling verbreed naar het in kaart brengen van het totaal lezen (het bereik) van mediamerken van nieuwsmedia en magazines, ongeacht het platform waarop content wordt verspreid. De participanten van NOM zijn: NDP Nieuwsmedia (NDP), Magazine Media Associatie (MMA), Platform Media Adviesbureaus (PMA) en de bond van Adverteerders (BVA).

Over SKO

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is sinds 2002 verantwoordelijk voor het
onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking. SKO draagt zorg voor de rapportering en de controle van de kijkcijfers en voor aanpassingen en innovaties in de methode van het kijkonderzoek. In SKO zijn de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), Screenforce (TV-marketingcentrum), het Platform Media Adviesbureau (PMA) en de bond van adverteerders (BVA) vertegenwoordigd.

Over VINEX

VINEX staat voor Verenigde Internetexploitanten en is sinds 2015 opdrachtgever van het online bereiksonderzoek in Nederland (NOBO). VINEX is een initiatief van vooraanstaande publishers, die streven naar transparantie en uniformiteit in de Nederlandse online (advertentie-)markt.

Partners

Over Kantar

Kantar is de grootste organisatie ter wereld op het gebied van data, insights en consultancy. Kantar is actief in meer dan 90 landen wereldwijd. Door hun expertise op het gebied van menselijk gedrag te combineren met verschillende databronnen en benchmarks, innovatieve analytics en technologieën helpt Kantar de meest toonaangevende organisaties overal ter wereld succesvol te groeien.

“Understand People – Inspire Growth”

Over Ipsos

Ipsos is één van de grootste marktonderzoekbureaus ter wereld, met vestigingen in 90 landen en meer dan 18.000 medewerkers. De onderzoeksprofessionals, data-analisten en scientists van Ipsos hebben door het combineren van specialismen unieke oplossingen gecreëerd die inzicht geven in het gedrag, de meningen en de motieven van burgers, consumenten, patiënten, klanten en medewerkers. De 75 oplossingen die zij hun klanten bieden zijn gebaseerd op verschillende databronnen: uit hun onderzoeken, het monitoren van social media en uit kwalitatieve en andere (passieve) observatietechnieken. “Game Changers” – de tagline van Ipsos – toont de ambitie om hun 5.000 opdrachtgevers te helpen zich gemakkelijker te bewegen in een steeds maar veranderende wereld.

“Game Changers”

Over Kantar

Kantar is de grootste organisatie ter wereld op het gebied van data, insights en consultancy. Kantar is actief in meer dan 90 landen wereldwijd. Door hun expertise op het gebied van menselijk gedrag te combineren met verschillende databronnen en benchmarks, innovatieve analytics en technologieën helpt Kantar de meest toonaangevende organisaties overal ter wereld succesvol te groeien.

“Understand People – Inspire Growth”

Over Ipsos

Ipsos is één van de grootste marktonderzoekbureaus ter wereld, met vestigingen in 90 landen en meer dan 18.000 medewerkers. De onderzoeksprofessionals, data-analisten en scientists van Ipsos hebben door het combineren van specialismen unieke oplossingen gecreëerd die inzicht geven in het gedrag, de meningen en de motieven van burgers, consumenten, patiënten, klanten en medewerkers. De 75 oplossingen die zij hun klanten bieden zijn gebaseerd op verschillende databronnen: uit hun onderzoeken, het monitoren van social media en uit kwalitatieve en andere (passieve) observatietechnieken. “Game Changers” – de tagline van Ipsos – toont de ambitie om hun 5.000 opdrachtgevers te helpen zich gemakkelijker te bewegen in een steeds maar veranderende wereld.

“Game Changers”

© 2021 Nationaal Media Onderzoek | Privacy Statement